Mourik Running Team 2018

zaterdag 23 mei 2015

Mourik Running Team van start!

Vrijdagochtend was het verzamelen aan de Nieuwesluisweg. Het was een drukte van belang. Veel collega's kwamen ons uitzwaaien. Ook was Aad Schrik van de partij. Voor hem een vreemd idee, dat hij nu ging uitzwaaien en niet in de bus zat. Na de groepsfoto voor de bus zijn we luid toeterend vertrokken.

Voordat de bussen echt hun toch naar Parijs konden beginnen, moest bus 1 eerst nog een jas (inclusief portemonnee en paspoort) en bus 2 een vergeten tent ophalen. De reis zelf vlotte goed. Onderweg, bij tankstation Marke bij Kortrijk stond een animatieteam van de Roparun. De sfeer kwam er zo wel heel erg goed in!

Rond 15.00 uur waren we al bij het hotel. Heerlijk met z'n allen op het terras gezeten met een drankje  in de zon. Er waren nog meerdere teams in het hotel, gezellige boel dus. Na het eten zijn we Parijs nog ingegaan en hebben o.a. de Sacre Coeur bezocht. Een mooi stukje van Parijs. Uiteraard hebben we hier, zoals het een echte toerist betaamd, op de trappen gezeten en dit vastgelegd met de camera.

Vanmorgen konden we ons rustig voorbereiden op wat komen gaat. Om 10.00 uur gingen we pas naar het startterrein, waar we ons installeerden en de fietsen hebben klaargemaakt voor de lange tocht. We zijn zelfs nog in het hoge gras op zoek geweest naar een klein moertje. En... gevonden!

Eindelijk was het dan zover. De start was best even emotioneel voor een aantal i.v.m. de herdenking van een lid van een ander team. Om 13.59 uur mochten we dan samen met de teams 301, 303 en 307 starten (zie filmpje op Facebook). Weer een hele happening: iedereen juicht je toe, zwaait naar je en uiteraard zwaaien wij terug!

Inmiddels zijn we alweer 9 uur onderweg, hebben we 110 kilometer afgelegd en zitten we in de buurt van het plaatsje Lagny.

Voor foto's en filmpjes: kijk op onze Facebookpagina of volg ons via Twitter (@mourikrunning).