Mourik Running Team 2018

Mourik Running Team 2018

maandag 24 december 2012

Even voorstellen .. en rondje Ouddorp

Hallo allemaal,
Ik wil mij voorstellen als nieuw lid van het Mourik running team, Henk de Heus. Sinds ik in het team ben opgenomen moet ik het team nog leren kennen, hoe kan je dat het beste doen door samen te gaan hardlopen. En tegelijkertijd aan teambuilding werken.
Ontvangst bij Leen en José
Op zondag 23 december was er een training georganiseerd in Ouddorp bij, Leen en José, dus ik om 07:30 uur in de auto gesprongen en naar Hoogvliet gereden. Aldaar overgestapt bij Aad in de auto en naar Rozenburg gegaan om Clazina op te halen, en door naar Ouddorp. Iedereen was daar al gearriveerd dus een klein praatje en daar waar nodig de sportspullen aangedaan en wij op pad, José zou ons begeleiden op de fiets.
Het rondje dat wij gingen lopen varieerde van 8 of 18 km, onderweg zou er besloten worden wie wat ging doen, er waren lopers bij die zaterdag ook al hadden gelopen dus zou onderweg de benen het wel  vertellen of het een kleine of de grote ronde zou worden. Het weer was nou niet wat je zegt stabiel, heel veel wind en wat regen, maar goed verder dan het vel kan je niet nat worden dus we zouden het wel zien.
Na naast José meegelopen te hebben en mijn muziek op had gezet waren wij inmiddels Ouddorp uit gelopen liepen we in de volle wind. Naar mijn idee was het zeker kracht 5, echter is het zo dat iedere stap die je doet de eindstreep dichterbij komt. Na een paar km lopen werd het groepje toch al enigszins uit elkaar getrokken, ieder liep in zijn eigen tempo, het is geen wedstrijd. Voor Leo kreeg ik wel bewondering ondanks dat hij 63 jaar is liep hij wel mee van voren.
Appeltaart
Na 8 km gingen er een paar terug en Leen,  Aad, Leo, Clazina en ondergetekende deden de 18 km route. Het was prachtig om langs de kust te lopen de wind en regen in je gezicht, dan voel je dat je leeft. Op een gegeven moment draaide de route zo dat we de wind mee kregen en dat was wel lekker want we begonnen het toch de km in de benen te voelen en we hadden nog een mooi vooruitzicht want José had, wat later bleek, onder toeziend oog van Leen een overheerlijke appeltaart gebakken. Bij thuiskomst ons een beetje gefatsoeneerd en met z’n alle koffie en appeltaart genuttigd en er werd over van alles en nog wat gesproken. Na een tijdje werden José en Leen bedankt voor hun gastvrijheid en gingen we weer naar huis.
Dit was de eerste keer dat ik heb mee gelopen en heb enorm genoten de ongedwongen sfeer de vriendelijkheid, helemaal top. Ik zie er naar uit om weer een volgende keer mee te gaan en zo toe te werken naar het belangrijkste doel dit jaar de Roparun.
Henk de Heus  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten